RACING-OLJE
#330 SUPER STEERING
STYRESERVO-OLJE
Super Steering er en “Super Hi-Performance” olje for styreservo i konkurransebruk. Med maksimal skummotstand, stabilitet og redusert oljetemperatur. Sikrer kontrollert styring under de mest ekstreme forhold og komplekse kontrollsystemer.
FOR HØY SIKKERHET
Super Steering er en styregirolje for biler i konkurransebruk.
ÅRSAK TIL USTABILITET
Ved rask, kontinuerlig giring med tradisjonelle oljer skapes høy temperatur, skumming og gassbobler i oljen, som gjør styringen ustabil under tøffe kjøreforhold.
SKUMNINGSRESISTENT
Super Steering overfører momentet stabilt og homogent uten skumdannelse og gassbobler, med redusert oljetemperatur. Styringen forblir kontrollert og sikker under de mest krevende og raske manøvrene i lang tid.
LAV FRIKSJON
Inneholder friksjonsreduserende stoffer av Penetro® og Micron Moly® som behandler metalloverflater med en sterk smørefilm, med ultralav friksjon. Dette er egenskaper som normalt ikke er nødvendig i et styresystem, men er lagt til i dette produktet for å redusere oljetemperaturen ytterligere.
FORDELER
- Skumningsresistent
- Forhindrer gassbobler / kavitasjon
- Senker oljetemperaturen
- Overlegen pumpbarhet -61 °C
- Ultralav friksjon
- Eksepsjonelt lave volatilitetsegenskaper
- Bredt temperaturområde
- Eksepsjonell motstand mot termisk nedbryting
- Eksepsjonell oksidasjon- og termisk stabil
- Kompatibel med alle elastomer og materialer
- Vedlikeholder tetninger og forhindrer oljelekkasje
#366 SUPREME GTR
RACING SAE 10W-60
Supreme GTR 10W-60 er en ekstrem, helsyntetisk motorolje for SuperCars og høyytelsesmotorer. For gate- og profesjonell konkurransebruk. Additivteknologien og baseoljeblandingen gir pålitelig motorbeskyttelse under ekstreme driftsforhold.
FOR RACING
366 Supreme GTR, er en helsyntetisk, høyraffinert motorolje utviklet for SuperCars og andre ekstreme motorer i konkurranseeller gatebruk.
EKSKLUSIV
Basert på de fineste tilgjengelige baseoljer med en eksklusiv additivpakke for utmerket beskyttelse under ekstreme driftsforhold.
OPP TIL 10% AV EFFEKTEN
Det høye trykket som oppstår i motorer med ekstreme effektuttak gir friksjonstrykk som kan tilsvare opp til 10% av motoreffekten, noe som gjør motorens kvalitet og ytelse avgjørende for motorens levetid.
EGENSKAPER
Supreme GTR er skreddersydd for motorer i SuperCars og andre motorer i racing eller gatebruk med:
- Ekstreme forhold
- Høye oljetemperaturer
- Drivstoff-fortynning
- Friksjon og slitasje
- Høyt turtall
FORDELER
- Trykkforsterket
- Ekstra høy skummotstand
- Høy tetningsevne
- Høy motstand mot viskositetsfall
- Tåler høy temperatur over tid
- For ekstreme driftsforhold
- Utmerkede kaldstart-egenskaper
- Høy varmeavledning
- Utmerket skjærstabilitet
- Utmerket oksidasjonsstabilitet
- Høye antioksidasjons-egenskaper
- Utmerket beskyttelse mot nedbryting
SPESIFIKASJONER
- ACEA A3 / B3 / B4
- API SN / SL / CF
- BMW M-Performance
- MB-Performance (AMG)
- Porsche-Performance
- VW-Performance
- VW 501 01 / 505 00
#376 SUPREME RACING
HELSYNTETISK 5w-50
Supreme Racing 5w-50 er en ekstrem, helsyntetisk motorolje designet for racing. Avansert additivteknologi gir ultralav friksjon, minimal metallkontakt, lavere oljetemperatur og høy stabilitet under de mest krevende forhold.
FOR RACING
Supreme Racing 5W-50 er basert på en unik kombinasjon av flere syntetiske baseoljer med spesielle tilsetningsstoffer for lav friksjon, høy belastning og gode kjøleegenskaper. En kombinasjon for helårsbruk i racingklassen.
STERK SMØREFILM
Supreme Racing er trykkforsterket med friksjonsreduserende stoffer av oppløst molybdendisulfid, PTFE og sink, stoffer som danner en sterk, glatt og fast smørefilm på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2.
BESKYTTER LAGER
Utviklet for stabilitet, skummotstand og forhindre skader som kan oppstå hos babbitmetall på veiv- og rammelagre under ekstreme forhold og høye turtall.
LAV FRIKSJON
Supreme Racing reduserer intern motorfriksjon som vanligvis resulterer i høyere tomgang og andre fordeler.
FORDELER
- Utmerkede kaldstart-egenskaper
- Utmerket oksidasjonsstabilitet
- Eksepsjonell beskyttelse mot termisk nedbryting
- Høy viskositetsindeks
- Høy varmeavledning
- Lav friksjon
- Trykkforsterket med PTFE, sink og oppløst molybdendisulfid
- Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
- Utmerket skjærstabilitet
- Skumbestanding
ANBEFALES TIL:
Bensin- og dieselmotorer med eller uten turbo, kompressor, katalysator og 4-takts motorsykkelmotorer med eller uten våtclutch. (Ikke for JASO: MA/MB, NMMA: FC, FC-W).
OPPFYLLER / OVERGÅR:
ACEA A1/B1, API SM/CF, Chrysler MS9767, Ford M2C153-G, ESR-M2C127-B, ESR-M2C179A, SSM 29011-A, WWS-M2C929A; GM 6049M and 4718M, MS 6395; JASO JIS K2215, JASO (T903) MA-2 spec og VTW.
#377 SUPER COMP
HEAVY DUTY & SINK
#377 Super Comp er en motorolje med ekstrem ytelse. Spesielt utviklet for racing med høyytelsesmotorer drevet av bensin, etanol, metanol eller nitrometan.
VISKOSITET
SAE 30, 50, 20W-50
FOR RACING
Super Comp er en høypresterende mineralolje av høyeste kvalitet, med spesielle tilsetningsstoffer for lav friksjon og høy belastning.
STERK SMØREFILM
Super Comp er trykkforsterket med friksjonsreduserende stoffer av oppløst molybdendisulfid, PTFE og sink, sammen danner stoffene en sterk, glatt og fast smørefilm på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter i perioder når smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende, og holder motoren i god stand i lang tid.
BESKYTTER LAGER
Utviklet for stabilitet, skummotstand og forhindrer skader som kan oppstå hos babbittmetall på sveiv- og rammelagre under ekstreme forhold og høye turtall.
MOTSTANDSDYKTIG
Super Comp er også utviklet for utmerket ytelse i motorer som bruker alkoholbasert drivstoff.
LAV FRIKSJON
Super Comp reduserer intern motorfriksjon som vanligvis resulterer i høyere tomgang og andre fordeler.
EGENSKAPER
- Uovertruffen oksidasjonsstabilitet
- Trykkforsterket med sink, PTFE og molybdendisulfid
- Motstand mot alkoholdrivstoff
- Tåler høy temperatur i lang itd
- Eksepsjonell beskyttelse mot termisk nedbryting ved høy oljetemperatur
- Viskositetstabil mellom bytte
- Gir høy tetthet i motorer
- Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
- Ekstremt høy skummotstand
- Høy varmeavledning
- Forlenger utskiftingsintervallene
ANBEFALT FOR:
Bensin-, etanol-, metanol- og nitromotorer med eller uten turbo/ kompressor.
OPPFYLLER / OVERGÅR:
API SM; MB 229.1, 229.3; CID A-A-52039B; Chrysler MS9767; Ford M2C153-G, ESR-M2C127-B, ESR-M2C179A, SSM 29011-A; GM; JASO JIS K2215, JASO (T903) MA-2 spec og MIL-PRE- 46152E. (Ikke: NMMA FC eller FC-W).
#378 RACING COMP
HEAVY DUTY & SINK, HALVSYNTETISK
Racing Comp er en motorolje med ekstrem ytelse. Spesielt utviklet for racing med høyytelses bensinmotorer i biler og motorsykler.
VISKOSITET
SAE 10W-30, 20W-50
FOR RACING
Racing Comp er basert på en kombinasjon av flere syntetiske baseoljer og parafinisk mineral med spesielle tilsetningsstoffer for lav friksjon, høy belastning og gode kjøleegenskaper. En kombinasjon for helårsbruk i racingklassen.
STERK SMØREFILM
Racing Comp er trykkforsterket med friksjonsreduserende stoffer av oppløst molybdendisulfid, PTFE og sink, stoffer som danner en sterk, glatt og solid smørefilm på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter i perioder når smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende, dette holder motoren i god stand i lang tid.
BESKYTTER LAGER
Utviklet for stabilitet, skummotstand og forhindrer skader som kan oppstå hos babbittmetaller på sveiv- og rammelagre under ekstreme forhold og høye turtall.
LAV FRIKSJON
Racing Comp vil redusere motorens indre friksjon, dette resulterer vanligvis i høyere tomgang og andre fordeler.
EGENSKAPER
- Uovertruffen oksidasjonsstabilitet
- Trykkforsterket med sink, PTFE og molybdendisulfid
- Tåler langvarig høy temperatur
- Eksepsjonell beskyttelse mot termisk nedbryting ved høy oljetemperatur
- Viskositetstabil mellom bytte
- Gir høy tetthet i motorer
- Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
- Ekstrem høy skummotstand
- Høy varmeavledning
- Forlenger utskiftingsintervallene
ANBEFALES TIL:
Bensinmotorer med eller uten turbo / kompressor.
Ikke for JASO: MA/MB eller NMMA: FC og FC-W.
OPPFYLLER / OVERGÅR:
API Service SM; Chrysler; CID A-A-52039B; Ford; GM; JASO JIS K2215 og MIL-PRE-46152E.
#379 SUPER V-TWIN
SPECIAL EDITION HD, SEMI-SYNTETISK
Super V-Twin er en motorolje med ekstrem racingytelse. Designet og utviklet for alle modeller av Harley-Davidson motorsykler. En motorolje for alle motorsykkelmerker både i og utenfor konkurranser i henhold til spesifikasjon.
VISKOSITET
20W-50
HØYESTE KVALITET
Super V-twin er baser på syntetisk (PAO) og høyraffinert gruppe II olje av høyeste kvalitet, med spesielle tilsetningsstoffer for lav friksjon og høy belastning.
STERK SMØREFILM
Super V-Twin er trykkforsterket med friksjonsreduserende stoffer av syntetisert molybdendisulfid, PTFE og sink. Disse stoffene danner en sterk, glatt og solid smørefilm på metalloverflater, som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter i perioder når smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende, dette holder motoren i god stand i lang tid.
STABILITET
Utviklet for stabilitet og skummotstand under ekstreme forhold og høye turtall.
LAV FRIKSJON
Super V-Twin reduserer motorens indre friksjon som vanligvis resulterer i høyere tomgang og andre fordeler.
FORHINDRER OLJELEKKASJE
Super V-Twin rekondisjonerer o-ringer og pakkbokser i motoren, noe som minimerer oljelekkasje.
EGENSKAPER
- Uovertruffen oksidasjonsstabilitet
- Trykkforsterket med sink, PTFE og molybdendisulfid
- Tåler høy temperatur i lang tid
- Eksepsjonell beskyttelse mot termisk nedbrytning ved høy oljetemperatur
- Viskositetsstabil mellom endringer
- Gir høy tetthet i motoren
- Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
- Lavere motortemperatur (HD)
- Ekstrem høy skummotstand
- Høy varmeavledning
- Forlenger utskiftingsintervallene
ANBEFALT FOR:
Harley-Davidsson’s motorer eller andre motorsykkelmerker, med eller uten turbo / kompressor og med eller uten våtclutch i henhold til spesifikasjoner.
OPPFYLLER / OVERGÅR:
- API: SM
- Harley-Davidson® V-Twin
- JASO (T903) MA-2 spec
#390 SUPREME MOLY
SYNTETISK API GL-5 LS
Supreme Moly er en eksklusiv, syntetisk transmisjons- og girkasseolje med en spesiell høytrykksforsterkende additivteknologi, for forlenget levetid, lavere friksjon, energireduksjon og ekstrem belastning. Helt galvanisk sikker for gule metaller.
HØYPRESTERENDE
Supreme Moly har en tiksotropisk vedheft som gjør at oljen smører umiddelbart ved oppstart og gir en støyreduserende smørefilm som har en avansert høytrykksteknologi for tøffe driftsforhold.
VED BELASTNING
Ved høye trykk eller støtbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.
STERK SMØREFILM
Supreme Moly inneholder friksjonsreduserende og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter også i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.
ENERGIREDUSERING
Supreme Moly overfører dreiemomentet i transmisjonen med ultralav friksjon, noe som reduserer driftstemperatur og energiforbruk med flere prosent.
FORHINDRER SLITASJE
Supreme Moly forhindrer slitasje, bruks- og pittingskader på drev og lager, noe som i stor grad øker levetiden til girkassen / transmisjonen.
FORDELER
- Klarer meget høy belastning
- Senker energiforbruket
- Senker arbeidstemperaturen
- Lav friksjonskoeffisient
- Høy skummotstand
- Trygg for gule og røde metaller
- Vannseparerende egenskaper
- Lang levetid
- Stabilitet mot oksidasjon og termisk nedbryting
- Vedlikeholder gummimateriale og forhindrer / forebygger oljelekkasje
- For lamelldiff (LS)
BRUKSOMRÅDER
- Manuelle girkasser
- Industrielle gir
- Navreduksjoner
- Snekkegir
- Lamelldiff (LS)
OPPFYLLER / OVERGÅR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE 2360, J2360 MAN M 3343 S, 341 E3, MB 235.7, Mack GO-J Plus Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-197-A, MC2108C, M2C158A, GM 9985476, 9985044, Chrysler MS8987, John Deere J11D, Komatsu B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, David Brown, ET 1919, Terex EMS 19003, VME Amerikas EEMS19003F/19107, Eaton’s Axel/Dana-Spicer, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP), Cincinnati P-59, P-74 og P-78.
#391 ROYAL RED
MINERAL API GL-5 LS
Royal Red er en eksklusiv transmisjons- og girkasseolje med en spesiell høytrykksforsterkende additivteknologi, for forlenget levetid, lavere friksjon, energireduksjon og ekstrem belastning. Helt galvanisk sikker for gule metaller.
HØYPRESTERENDE
Royal Red har en tiksotropisk vedheft som gjør at oljen smører umiddelbart ved oppstart og gir en støyreduserende smørefilm som har en avansert høytrykksteknologi for tøffe driftsforhold.
VED BELASTNING
Ved høye trykk eller støtbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.
STERK SMØREFILM
Supreme Moly inneholder friksjonsreduserende og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter også i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.
ENERGIREDUSERING
Royal Red overfører dreiemomentet i transmisjonen med ultralav friksjon, noe som reduserer driftstemperatur og arbeidstemperatur med flere prosent.
FORHINDRE SLITASJE
Royal Red forhindrer slitasje, bruks- og pittingskader på drev og lager, noe som i stor grad øker levetiden til girkassen / transmisjonen.
FORDELER
- Klarer meget høy belastning
- Senker energiforbruket
- Senker arbeidstemperaturen
- Lav friksjonskoeffisient
- Høy skumningsmotstand
- Sikker for gule og røde metaller
- Vannseparerende egenskaper
- Lang levetid
- Stabil mot oksidasjon og termisk nedbryting
- Vedlikeholder gummimaterialer og forhindrer oljelekkasje
- For lamelldiff (LS)
BRUKSOMRÅDER
- Manuelle girkasser
- Industrielle gir
- Navreduksjoner
- Snekkegir
- Lamelldiff (LS)
OPPFYLLER / OVERGÅR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE J2360, Mack GO-J, Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-104A, M2C105A, M2C-197-A, MC2108C, M2C154A, M2C158A, GM 9985476, 9985044, 9985169, 9985035, HN1561, Chrysler 3626/3654/4893, John Deere J11D, Komatsu Dresser B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, ET 1919, Terex EMS19003, VME EEMS19003F, EMS19107, Eaton, Dana-Spicer, White Motor MS0016, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-D94, 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP),
Cincinnati P-34, P-35, P-59, P-74, P-77.
#412 ASSEMBLY MOLY LUBE
MONTERING AV MOTOR
Assembly Moly Lube er et trykkforsterket smøremiddel med svært høy viskositet, for smøring av alle bevegelige deler ved montering av motorer. En usedvanlig sterk slitasjebeskyttelse ved oppstart og innkjøring.
MOTORMONTERING
Assembly Moly Lube brukes ved montering av motorer og brukes på alle bevegelige deler for svært sterk slitasjebeskyttelse ved oppstart og innkjøring. 100% kompatibel med alle typer av motor- og girkasseoljer.
BESKYTTER UNDER INNKJØRING
Motoren kan trygt startes i vente på at oljetrykket leverer olje til alle deler. Trykkforsterkede stoffer beskytter alle deler, inkl. kamaksler og løftere under innkjøring.
MAKSIMAL SLITASJEBESKYTTELSE
Inneholder en unik kombinasjon med de friksjonsreduserende stoffene PTFE og Micron Moly®. En type molybdendisulfid som belegger metalloverflater med en jevn, solid og sterk smørefilm som tåler trykk opp til 35.000 kg/cm2.
Beskytter spesielt i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.
STERK BESKYTTELSE
Det fete og stabile smøremidlet gir svært høy slitasje- og korrosjonsbeskyttelse av alle smurte deler under oppstart og innkjøring.
VED LANGTIDSLAGRING
Smøremidler forblir på de påførte delene uten avrenning, og gir uovertruffen beskyttelse av motorer under langtidslagring før oppstart.
BRUKSOMRÅDER
Behandler alle lagerflater, kamaksler, ventilløftere, skyvestenger, vippearmer og, andre bevegelige deler ved montering.